سرخط خبرها

نوجوانان مشهدی نسل پیشران انقلاب اسلامی | همایش مرکز نوجوانه سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد

  • کد خبر: ۱۹۲۷۵۲
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷
نوجوانان مشهدی نسل پیشران انقلاب اسلامی | همایش مرکز نوجوانه سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد
نوجوانان فعال مشهدی به مناسبت روز دانش آموز گردهم آمدند تا یک سالگی تشکیل مرکز "نوجوانه" سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی را جشن بگیرند.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ویژه برنامه سالروز مرکز نوجوانه تبلیغات اسلامی خراسان رضوی که شامگاه ۱۴ آبان ماه در سالن همایش‌های این سازمان برگزار شد در خصوص تشکیل مرکز "نوجوانه" گفت: ۲سال پیش به این فکر افتادیم که مجموعه‌های مختلف را از نظر مخاطب در نطر گرفتیم، اما متوجه شدیم با قشر نوجوان ارتباط مستقیم نداریم. 

حجت الاسلام و المسلمین هادی صاحبقرانی اظهار کرد: نوجوانان در ایام انقلاب و بعد از آن پیشران بودند و در هشت سال دفاع مقدس این موضوع اثبات شده است و اگر به مزار شهدا سر بزنید خواهید دید سن بسیاری از شهدا که بر سنگ قبر‌ها حک شده است در سنین نوجوانی بودند. مانند شهید حسین فهمیده‌ها که با یک حرکت شجاعانه و خلاقانه یک عملیات بعثی را دچار اختلال می‌کردند یا مانند بهنام محمدی که وارد اردوگاه‌های دشمن می‌شد و اطلاعات آن‌ها را دریافت می‌کرد و به دست فرماندهان می‌رساند. 

حجت الاسلام صاحبقرانی با اشاره به این موضوع که نحوه اجرای مرکز نوجوانه با حضور و مشارکت نوجوانان اتفاق می‌افتد تاکید کرد: نوجوان یک عنصر ارزشی است و احساس کردیم فاصله دوره ما با نوجوان‌ها نتواند حق برنامه ریزی برای آن‌ها را ادا کند، از این رو تعدادی از نوجوان‌ها را گرد هم آوردیم و از آن‌ها خواستیم برای همسن و سالان خود برنامه ریزی کنند. 

صاحبقرانی افزود: بنابراین ظرفیتی برای نوجوانان ایجاد کردیم تا با خلاقیت و ابتکار خود برای همسالان خود برنامه ریزی کنند و ما صرفا نقش حمایتی از آن‌ها را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: آغاز جریان سازی حمایت از برنامه‌های نوجوان و جوانان از همین جمع نوجوانه کلید خورد و خوشبختانه تا امروز برنامه‌های متنوع و جذابی را خلق کردند و به این باور پیشین خود بیشتر معتقد شدیم که نوجوان همچنان می‌تواند پیشران باشد.

حجت الاسلام صاحبقرانی افزود: ما نیز از برنامه‌های نوجوانه حمایت کردیم و آثار و برنامه‌های خوبی تا امروز اجرا شده از جمله برنامه تصویری "جدی بگیریم" که از همین جمع راه اندازی شده و در حال حاضر در سطح ملی مطرح است. همچنین نشریه نوجوانه با عنوان "نوفکرانه"، اردوی جهادی با نام "نوجهادانه" و "نوجهادانه علمی" و "قرار نوجوانی" که در ایام ماه صفر برگزار شد از این دست برنامه هاست که توسط نوجوانان اجرا می‌شود. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گفت: آینده جامعه در دست نوجوانان است و نباید در طول مسیر خسته شوند، در دوران فتنه آخرالزمان نیز هرگز از ظرفیتی که خدا در این مقطع سنی در وجود نوجوان قرار داده است نبابد عقب نشینی کنند. 

وی گفت: با اعتقاد بر اینکه اگر به نوجوان‌ها میدان بدهیم تا از نیروی خود استفاده کنند و از بزرگتر‌های خود مشورت بگیرند می‌توانند یک یک مسائلی که در جهان مطرح است را حل کنند مرکز "نوجوانه" را راه اندازی کردیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->